Felelősebb étkezésre és főzési szokásokra szeretné motiválni az Electrolux az embereket. Ezért hozta létre az Electrolux Food Foundation alapítványt. Cikkünkben az alapítvány céljairól és első programjáról is beszámolunk.
Electrolux Food Foundation néven hozott létre alapítványt az Electrolux 10 millió svéd korona kezdőtökével. A cég célja, hogy a globális élelmezési problémák megoldását támogassa. A legfőbb törekvései az éhezés, az alultápláltság és az élelmiszerpazarlás elleni harc támogatása. Így szeretné elérni, hogy a rászorulók jobb, táplálóbb ételekhez jussanak, illetve csökkenteni akarja a fogyasztás és tömegtermelés miatti természeti károkat. Az Electrolux Food Foundation feladata nemcsak a vállalat CSR programjainak finanszírozása, hanem az is, hogy bevonja és összefogja a világ számos pontján gyártó Electrolux munkatársait is.
Az Electrolux Food Foundation első programja a Feed the Planet. Ebben aprogramben az Electrolux együttműködő partnerei a Worldchefs és az AISEC. A Worldchefs a séfek nemzetközi szervezete, az AISEC pedig a világ legnagyobb, fiatalok által vezetett hálózata.
"A Föld növekvő népességének fenntartható ellátása napjaink egyik legnagyobb kihívása. Hiszünk abban, hogy a konyhai készülékek egyik vezető gyártójaként az Electrolux felelőssége is, hogy a főzéshez és étkezéshez kapcsolódó globális problémák megoldását segítse" - nyilatkozta a témával kapcsolatban Jonas Samuelson, az Electrolux elnök-vezérigazgatója.
A Feed the Planet program szorosan kapcsolódik az Electrolux "Legyen még jobb - For the better" fenntarthatósági programjának megvalósításához, ami pedig egyúttal illeszkedik az ENSZ Fenntartható Fejlődési Céljaihoz is. Így az Electrolux segítheti az ENSZ Nulla éhezés (#2) és Felelősségteljes fogyasztás és előállítás (#12) célkitűzéseit is.
Az Electrolux működésében mindig is központi szerepet tölt be a fenntarthatóság. Ennek tudható be, hogy az Electrolux idén a 10. egymást követő évben vezeti a Dow Jones Fenntarthatósági Indexét tartós fogyasztási cikkek kategóriában.