Idén először került megrendezésre a Svéd-Magyar Innovációs Fórum, ahol a svéd és a magyar állami – és magánszektor döntéshozói és szakértői osztották meg egymással tapasztalataikat. A találkozóra az Electrolux szakemberei is meghívást kaptak.
2012. október 8-án Svédország Nagykövetsége, a Svéd Kereskedelmi Kirendeltség, illetve vezető svéd vállalatok (pl. az Electrolux) képviselőinek részvételével került sor Budapesten az első Svéd-Magyar Innovációs Fórumra. A találkozó központi témájául az új nemzeti innovációs stratégiát választották, mely mindkét ország számára igen aktuális.
A Fórumon Jan Brockmann, az Electrolux AB Global Operations technológiai igazgatója azt járta körbe, hogy milyen szerepet játszik a mindennapjaink során az innováció. Takács János, az Electrolux Lehel Kft. vezérigazgatója pedig az innováció és a kutatás-fejlesztés számára vonzó befektetői környezet kialakításával kapcsolatos tapasztalatait osztotta meg a résztvevőkkel.
És miért lehet az fontos nekünk, hogy az Electrolux vezetői ilyen és ehhez hasonló rendezvényeken vesznek részt? Mert ők alakítják majd háztartásaink jövőjét – ahogy tették azt eddig is- és szemléletük nem csupán a háztartásigép gyártók számára lehet követendő példa.
Ilyen például az Electrolux 70%-os szabálya. A képlet egyszerű: az Electroluxnál egy-egy termék fejlesztését mindig a vevői igények és elvárások felmérése előzi meg. Az adott termék pedig csak és kizárólag akkor kerülhet a boltokba, ha a tesztelők több, mint 70%-a vonzóbbnak találja a piacon levő többi hasonló terméknél.
Ugye sok területen jól jönne, ha a döntéshozók így gondolkoznának?
Addig pedig, amíg megtudjuk, hogy milyen területek képviselői lestek el néhány trükköt az innovatív megoldásairól méltán híres Electroluxtól, ismerkedjünk meg a 70%-os tesztet már teljesített, népszerű Electrolux- termékekkel a Márkabolt.hu kínálatában!